Reklama, która nie zachęca, tylko odstrasza

Sprzedawca: to złośliwi i zazdrośni porysowali samochód. U nas w Polsce to normalne.

Bartek na stronie: Chce mi powiedzieć, że innego samochodu  w całej Polsce nie znajdę? Że wszystkie wypasione wozy muszą być porysowane? Bo my Polacy to zazdrośnicy i tak dalej……..?  Nie ma facet odwagi powiedzieć, że samochód porysowały mu dzieciaki a może wroga konkurencja. Pewnie boi się, że wtedy będę żądać niższej ceny. W końcu porysowany samochód  wygląda mało estetycznie. Znajomi zawsze dopatrzą każdą rysę. Jak więc się nim chwalić?

Bartek do sprzedawcy: Biorę go. Moja siostra kazała mi taki kupić. Dopiero zaczyna jeździć, więc zawsze będzie mogła powiedzieć, że to inni porysowali samochód  a nie ona.

Sprzedawca zachwycony:  W życiu bym tak nie pomyślał. Ma pan bardzo mądrą siostrę.

Bartek:  Wiem o tym.

Bartek jadąc kupionym samochodem do domu: Problemy z konkurencją  były są i będą. Jak długo będzie istnieć przedsiębiorczość, tak długo będą problemy z konkurencją. Nie należy rozwiązywać ich na płaszczyźnie narodowościowej. To jest nieprofesjonalne i niesmaczne. Teksty typu „Polskie piekiełko”, „My Polacy” lub „U nas w Polsce”, które wykorzystuje wielu przedsiębiorców, mają na celu zatuszować braki towaru proponowanego klientowi. Nigdy do końca nie wiemy czego klient szuka. Należy uważać na to co się mówi, bo używając niepotrzebnych oklepanych zwrotów, można przez przypadek odkryć swoje słabe strony. Facet po prostu nie potrafił zareklamować używanego samochodu, dlatego zasłaniał się zwrotami typu „My Polacy”, „Bo u nas w Polsce”. Osobiście uważam, że tego typu zwroty są bardzo negatywne. Budują naszą niską samoocenę. Niska samoocena zabija inicjatywę. Może jest to jeden z powodów wysokiego bezrobocia i ciągnącego się kryzysu? Pamiętajmy, że tego typu zwroty nie pomagają podczas rozmów z konkurencją  i klientami. Często mogą nam zaszkodzić. Przecież ten co posługuje się tymi zwrotami też jest tym psującym, zazdrosnym, bez własnej inicjatywy Polakiem. Zachodzi pytanie jak kogoś takiego traktować poważnie?     

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>